insanlar laflamayı çok seviyorlar

bir hafta içinde birbirinden alakasız üç insan bana lafladı. çünkü yaşadığımız toplumda karşıdakinin hatası üzerine muazzam bir götkalkıklığı ile üste çıkma, laflama isteği var. ve bu karşıdakinin bir hatası olmasa bile sırf laflayanın kendi bakış açısı üzerinden gidebiliyo. alttan almak, idare etmek gibi şeyler tanımadığım insanlarda bitmiş sanırım. eskiden böyle değildik. gittikçe daha saldırganlaşan bir topluluk oluyoruz. tabi bunda son 30 yılın birbirimizi yarıştıran ,rekabetçi popülizmi etkili. hatta en büyük etken. bu hafta ilk terslenişim yani birinin bana laflayışı okula gitmek için akbili doldurduğum sırada gerçekleşti. evet geç yatıp erken kalkmıştım, bi sürü para üstü almıştım ve 50 kuruşla bir lirayı karıştırdım ve bu kadar mı para üstüm demeye kalmadan hatamı anlayıp pardon dememe rağmen çember sakallı iett adamı hangi okulda okuosun sen be! diye beni tersleyiverdi, laflayıverdi hemen. görüyo musunuz nasıl çıkıştı bana saniyesinde. olmaz mı karıştıramaz mıyız. bir tartışmaya girmeden hemen ordan yürüdüm, uzaklaştım. moralim bozulmuştu bi kere. bunun üzerine okula geldim. öğrendiğim kadarı ile bir gün önce açıklanan sınavlarda benim ve bi arkadaşımın notu gözükmüyordu yani sınava girmemişiz gibi. bunun üzerine öğrenci işlerine gidip böle böle diye anlatıcaktık durumumuzu. kapıdıdan girince aynen böyle böyle oldu demeye kalmadı sizin kağıtlar bulundu notlarınız böyle böyle ama bi kere buraya gelince önce bi bölümünüzü söyleyin dedi. yine anlamıştım ayar vericekti bana, laflıcaktı. çünkü bizim öğrenci işlerinde komşu bölüm olan almanca enformatik ile beraber duruodu o adam ve bana söylediğine göre hep enformatik öğrencileri buna gelip konularına giriyolar sonra kendi bölümleri olmadığını anlıyolardı. yani çoğu öğrencinin kendi bölümünü seçmeden onun karşısına geçmesi beni de suçlu çıkarıp kendi bölümümü hemen söylemem gerekliliğini doğuruyordu ona göre. bende kibarca zaten masasında kendi bölümümün adının yazdığını, eğer almanca enformatikte okusaydım onun adının yazılı olduğu masanın önündeki sandalyede oturup dert anlatacağımı söylemeye kalmadı nemrut suratlı amca siz öğrenciler hep böle bla bla diye 20 yıllık filan içinde biriken öğrenci hiddetini benden çıkardı. ve ben yne gülümsedim. ilk olayda kaçırmamam gereken bir otobüs bu seferde kaçırmamam gereken bir ders vardı. güldüm ve kaçtım oralardan. ve üçüncü laf yiyişim bu sabah bakkalda meydana geldi. hürriyet gazetesinin 1 lira 25 kuruşa verdiği filmi almak üzere son zamanlarda pek uğramadığım bakkala gittim. aslında alışverişlerimi köşedeki şoktan yaptığım için önce oraya uğradım fakat önceden tahmin ettiğim gibi orası böyle kampanyalara yanaşmıyodu. ama bi yandan ordan almam gereken bir liste vardı ve ekmeğiyle filan ordan alışverişimi yapıp bi süredir yüz çevirdiğim bakkala ulaştım. elimde diğer poşetle oraya girmem belki tuhaf olablir ama hem planlarım yüzünden o poşetle girmek zorundaydım hem de bakkal kazığı yememek bana pek ayıp gelmiyodu aslında. bakkala girdiğim zaman bir bakkalın en pis ortamına denk gelmiştim. içerde çevre esnaf ve kapıcılar ile
yaklaşık 5 kişilik, birbirinden güç alan grup vardı. ben gazeteyi sordum aldım ve orda orda orda bak köşede yerde hemen hemen orda diye bi sürü adam beni dükkan içinde yerdeki gizli gazeteyi bulmaya yönlerdirdi. gazeteyi bulduğudma ise içlerinden bir tanesi elimdeki poşet içinde ekmeği görerek 'burda da ekmek satılıyo' diye lafladı. evet bakınız lafladı. 2 gün içinde 3. kere başıma geliyo. bende üste çıkacak bi durumda değildim gülümsedim. bunun üzerine bana laf sokuşturan bakkal: ''eskiden benim müşterimdi de artık bilemiordum'' diye o da bana sokuşturdu, ohhh. 2 gün içinde 3 pis adamdan laf yemiştim. oysaki önce iett gişedeki PİS adama insanların bazen bişeyler karıştırabilecekleri, bunun normal olduğunu ve bunun üzerinden öyle laf sokuşturmalara gerek olmayacağını, okuldaki PİS adama bunu okulun bir hatası olduğunu ve bunda notumu öğrenemye çalışırken beni can sıkıntısından hedef olarak alıp saçma sapan laflamasından kimsenin bişey kazanmayacağını ve son olarakta bakkaldaki PİS adama da zamanında sarhoş olarak ona gittiğimde aldığım biraları daha zam gelmemesine rağmen bana pahalı sokuşturmasaya çalışmasını ve bu yüzden ondan soğuyup başka yerden alışveriş ettiğimi söylemek isterdim ki hiç biri olmadı. bunun yerine bana lafladılar. ne kadar güzel bir toplum oluverdik böyle, sanki kimse hata yapmaz, sıkıntı olmaz hiçbi ortamda gibi yaşamaya çalışan insanlar, kibir ve öfkeyle dolmuşlar bir yandan. en ufak fırsatta üste çıkmaya çalışıyorlar. bravo size.. böyle devam ettikçe, bu yönde gittikçe büyük bir çıldırma olasıdır.


0 Response to "insanlar laflamayı çok seviyorlar"

Yorum Gönder