21 haziran, yaşasın en uzun gündüz


bugün bir 21 haziranı daha geride bıraktık. en uzun gündüz ve en kısa gece yaşandı bugün. zaten yılda dört gün var ki hastasıyım, yıllardır hep farkında olarak yaşadım o günleri. 21 haziran en uzun gündüz, 21 aralık en uzun gece ve 21 mart ile 23 eylül gece gündüz eşit günler. bugünün sabahı en uzun gündüzü yaşıcam diye kalktım yataktan. aslında dün güneş 20.05 de battıysa bugün de 20.07 de batmıştı. ama en uzun gündüzdü. sırf bu yüzden mutluydum. ara ara pencereye bakıp ne gün oldu be dedim. doyasıya yaşadım 21 haziranı. 21 aralık ise tam tersidir her zaman. 21 haziranın mutluluğu 21 aralıkta yerini en uzun gecenin karamsarlığına bırakır. o gün eve erkenden kaçarım dışarı çıkmaya mecbur kalırsam. yoksa adımımı atmam dışarıya. en uzun gece, nolur nolmaz riske girmemeli o gün, evde matemini tutmalı en iyisi. bunların yanında 21 marta birşey demem ama ezber bozan 23 eylülü garipserim. hepsi 21 iken neden eylül 23 dür? zaten en kısa ve uzun gün sıfatını kaptıran sadece günün eşitliğini alabilen eylül ayının bi çekememezliği midir acaba bu iş? tüm bunların yanına en büyük korkum gelecekte bir gün bilim adamları daha gelişmiş cihazlarla ölçümler yapar da artık en uzun günün yanlışlığını anladık aslında 21 haziran değil 10 temmuz olacak filan demeleridir. bir gün öyle olsa bile 21 haziran gözümde değişmeyecektir, hem bugün ne gün oldu be öyle yine..


0 Response to "21 haziran, yaşasın en uzun gündüz"

Yorum Gönder