piç rıza



piç rıza'yı canlandıran karakterin yabancı olduğunu küçüklüğümde anlayamamıştım. evet belki ağzı söylediklerine uymuyordu fakat o filmlerde kimsenin görüntüsü ve sesi tutmazdı ki zaten. bu sarışın, kıpır kıpır bıdık abimizin adının rıza olmadığını, robert widmark olduğunu öğrendim. tam piç robert mi kullanılsaydı filmlerde derken adının aslında alberto dell'acqua olduğunu keşfettim. piç de değildi üstelik. kendisi gibi oyuncu olan fernanda, arnaldo ve ottaviano adına kardeşleri var. bizim burda üç filmde oynamış : piç rıza olarak üç kağıtçılar ve baş belasını, pire mehmet karakteriyle de babanın evlatlarını çevirmiş. tam pire ve piç rollerin adamı alberto abimiz. kariyerinde dublörlük ve western oyunculuğu da var zati. nasıl geldi burda piyasaya girdi üç filmde oynadı sonrada nasıl geldiği gibi gitti anlayamıyorum. biz sevenlerini sevindirse tekrar dönüş yapsa. burda kesin bi diziye kapak atar. iyi de kazanır albertom.





bu arada 1976 da cüneyt arkın ve reza fazeli ile çevirdiği ''üç kağıtçılar'' filmi snatchin ve lock stock and two smoking barrelsin filan babasıdır, atasıdır. bu kadar da netim bu konuda.


0 Response to "piç rıza"

Yorum Gönder