çingeneler zamanı

emir kustirica'nın çingeneler zamanı her yıl tekrardan izlenilir filmlerimden birisidir. filmin karışık ve yoğun ortamından, tarzından dolayı yaz aylarının filmi olarak seçmişimdir. fakat son 3 yazdır filmin başrol oyuncularından ''perhan'' yani davor dujmovic'in 1999 da intihar etmesini öğrendiğimden beri filme bakışım değişti. perhan yani davor güldüğünde gülüyor, ağladığıdna ağlıyorum. bazen güldüğünde de ağlıyorum. davor dujmovic girdiği depresyon sonucu 1999 da intihar etmeyi seçti. bizde hayatı yaşamaya devam ediyoruz. ben filmi ilk izlediğimde ondan küçüktüm. o 19 yaşındaydı film esnasında. zaman geçti, onun filmdeki yaşını geçtim, büyüdüm. artık filmdeki hali bana küçük görünüyor. her izleyişmde daha da küçülüyor. öyle bir zaman gelecek ki intihar ettiği zamanki yaşı olan 30u ben geçeceğim. bu sefer perhan filmde iyice küçük görünecek bana, intiharına daha çok üzüleceğim. yıllar geçtikçe ona daha çok üzülüyorum, sanki filmdeki perhan gibiydi davor dujmovic. bi sürü sıkıntı bi sürü kötü şey yaşadı. sonunda intihar etti. sanki filmin devamı gibi.

http://www.perhan.com/


0 Response to "çingeneler zamanı"

Yorum Gönder